Omdat niemand aan zijn lot wil worden over gelaten.

Van klantreizen naar succesreizen

We brengen klantbelevingen in beeld in klantreizen, medewerkers- ervaringen in employee journeys, om precies inzichtelijk te maken op welke belangrijke momenten in de reis we beter moeten presteren, het de ander makkelijker kunnen maken en hoe verwachtingen kunnen overtreffen door verrassende extra’s toe te voegen aan de ervaringen.

We weten inmiddels ook dat, alleen als de klantbleving klopt gedurende de hele klantreis en bovendien verrassende elementen bevat, we positief in reviews beoordeeld worden. Alleen dan kunnen we erop vertrouwen dat dit leidt tot aanbeveling.

Uit Amerikaanse onderzoeken blijkt dat vooral een bijdrage aan het succes van de klant of de medewerker ervaren wordt als de ultieme beloning.
De waardering daarvoor heeft daarom echt een lange houdbaarheid.

Waarom zijn personal trainers zo populair bij mensen die fitter willen worden?
Waarom worden we blij van begrijpelijke montagefolders of instructiefilmpjes op Youtube?
Waarom klagen veel mensen dat ze op websites geen telefoonnummer meer kunnen vinden als ze met een vraag zitten waarvoor ze graag iemand willen kunnen bereiken?
Waarom zijn organisaties als Weight Watchers zo succesvol?

Heel simpel, mensen vinden het fijn als ze geholpen worden de klus te klaren en begeleid worden naar succes.

Niet “hier heb je de tools en zoek het maar uit” maar zorgen dat je vertrouwen geeft dat de ander er niet alleen voor staat.
Dat er altijd iets of iemand is die je onzekerheid wegneemt en je op de één of andere manier helpt er een succes van te maken, de klus te klaren, je wens te vervullen, je doelen te bereiken.

Vanuit customer/ employee experience management, maken we de beweging naar customer/ employee succes management.
De beweging waarin we met oprechte AANDACHT opzoek gaan naar the job to be done van de klant of de medewerker.
Het gaat om doorvragen naar de echte drijfveren en daarin de juiste begeleiding bieden met de inzet van beste middelen én mensen.

Dat is nou precies waarom ik mijn vak zo leuk vind, geen lapmiddeltjes, of zomaar een cursus of training als doekje voor het bloeden, maar samen op zoek naar waar het echt om gaat duurzaam succes en hogere doelen verwezenlijken.
Graag deel ik het artikel op Harvard Business Review, waarin inzichten aansprekend worden onderbouwd: hbr.org/2022/01/the-new-you-business

The “New You” Business
How to compete on personal transformations
by Lance A. Bettencourt, B. Joseph Pine II, James H. Gilmore, en David W. Norton