Verrasend verwelkomen, de volgende stap

VAN GOED NAAR BETER NAAR BEST

Weet u waar uw bezoekers precies op letten en wat zij ervaren tijdens de ontvangst?

Iedere bezoeker kijkt vanuit zijn eigen perspectief en wordt steeds kritischer. Op welke punten kan het, uit oogpunt van gastvrijheid, beter of anders. Misschien doen medewerkers zo hun best dat het voelt als onecht? Gelukkig staat gastvrijheid en klantvriendelijkheid steeds hoger op de prioriteitenlijst van organisaties. Men (h)erkent het verschil tussen binnengelaten worden en hartelijk ontvangen worden. Men vindt het prettig om persoonlijke aandacht te krijgen en het geven van persoonlijke gastvrije aandacht wordt steeds meer geintegreerd in het ontvangstproces. Maar die aandacht moet wel oprecht en authentiek en passend zijn. En daar gaat het nogal eens mis!

PASSENDE AANDACHT, OP HET MOMENT DAT HET PAST.

We houden er niet van als in de winkel meteen de medewerker op je nek zit met de vraag of hij je kan helpen, tenzij we juist op zoek zijn naar informatie en dan balen we dat er geen medewerker te vinden is. We storen ons aan de medewerker die, in iedere zin onze naam herhaalt, maar we balen van “Hoe was uw naam ook alweer?”.En wat te denken van die ogenschijnlijk leuke medewerker, die zo beheerst wordt door allerlei taken, die hij moet uitvoeren dat hij vergeet of nauwelijks gelegenheid heeft om echt contact te maken.

Kortom organisaties zijn best bezig met gastvrij ontvangen maar hoe bepaal je de balans in gastvrijheid en hoe zorg je ervoor dat je voor iedereen een passende ontvangst creëert.
Een ontvangst die past bij uw organisatie, bij de mensen die er komen en bij het doel waarvoor ze komen. Weten de medewerkers de juiste inschatting te maken en zijn ze in staat daar hun houding en gedrag op af te stemmen?

DE NEXT STEP IN HOSPITALITY

De next step in hospitality is niet beter worden in een standaard kunstje, maar gaat over oprechte authenticiteit, gastvrijheid op maat, iedere bezoeker zijn eigen unieke ontvangstbeleving, Iedere medewerker zijn eigen toegevoegde waarde. En dat alles in aansluiting met de identiteit van de organisatie.

ZULLEN WE HET SAMEN IN 4 STAPPEN REALISEREN?

Het "ik zie ik zie wat jij niet ziet... en het is... oprechte persoonlijke gastvrijheid" progamma brengt uw ontvangst en uw ontvangstmedewerkers naar een hoger hospitality niveau. Het programma bestaat uit de volgende onderdelen

  • Mystery visit, ik zie ik zie wat jij niet ziet…het perspectief van de bezoekers
  • Mystery werkdag, ik zie ik zie wat jij niet ziet…het perspectief van de medewerkers
  • Workshop, fijn u te zien. Ontvangen vanuit het perspectief van beiden
  • Coach de coach, ik zie ik zie wat jij wilt zien

U krijgt :

  • inzicht hoe de ontvangst in uw organisatie wordt ervaren door bezoekers, maar ook door medewerkers die de ontvangst moeten realiseren;
  • gerapporteerd welke taken of omstandigheden hen in staat stellen om hun unieke bijdrage te leveren en wat ze weerhoudt om het beste van zichzelf te laten zien;
  • in de workshop “fijn u te zien”, leren uw medewerkers onder meer PASSENDE AANDACHT geven en spelen ze “Ik en de ander”, waarin inzicht ontstaat in de eigen persoonlijke drijfveren, gedragsvoorkeuren, kwaliteiten. Ze leren gedragsstijlen van de ander herkennen en hoe ze daar op de juiste gastvrije wijze op moeten reageren, om iedere bezoeker een unieke ontvangst te bieden
  • Instrumenten om te borgen dat de medewerkers in de hectiek van alle dag PASSENDE AANDACHT blijven geven. Ik voorzie de leidinggevende van tips, trics en middelen om hierop te coachen.

Uw investering: de investering bedraagt ca € 2.950,00 (afhankelijk van uw specifieke situatie, zoals aantal deelnemers, specifieke aanvullende wensen etc.)

Wat het oplevert:

Enthousiaste medewerkers en bezoekers die uw organisatie een warm hart toedragen, zij worden uw fans en ambassadeurs, dragen bij aan het positieve imago, verhoging van loyaliteit, verlaging van ziekteverzuim en verloop en aldus verhoging van het rendement.

Add attention
Reach results beyond expectations

Meer weten over dit programma of andere oplossingen voor klantbelevings of hospitality vraagstukken? Bel voor meer informatie of een afspraak 0653611394 of stel uw vraag via/contact en we maken snel een afspraak om uw specifieke wensen te bespreken

Wil je meer informatie?

Je krijgt al mijn aandacht, bij voorbaat dank voor je interesse.

Add attention

Annelies Raaijmaakers- Bredius 

De naam Add attention, met als ondertitel Reach results, Beyond expectations onderstreept mijn visie dat het fundament “aandacht” binnen de bedrijfsvoering bijdraagt aan resultaatverbetering, zodanig dat verwachtingen overtroffen worden. Je mag van me verwachten dat je mijn volledige aandacht hebt, ik de lat hoog leg en graag willen verrassen.

/contact formulier

Email: annelies.addattention@gmail.com

mob: 0653611394

KvK 67260837