Een woord van dank!

De laatste dagen van 2017, nog nagenietend van gezellige kerstdagen met het gezin, even een moment van reflectie. 2017 is omgevlogen en wat heb ik iedere dag genoten van de stap die ik begin dit jaar genomen had. Als zelfstandig adviseur doorgegaan met wat ik het liefste deed als manager Hospitality Services bij G4S, organisaties helpen om structurele AANDACHT te geven aan het ontwikkelen, implementeren en borgen van een klantgericht, gastvrij DNA.  

Add Attention als bedrijfsnaam en motto. Pel klantgerichtheid en gastvrijheid af en je komt terecht bij AANDACHT geven en krijgen. Door het toevoegen van oprechte AANDACHT, mooie belevingen creëren, met als resultaat dat je klanten je fans worden en je medewerkers je ambassadeur.

Graag schrijf ik een woord van dank speciaal aan alle oud collega’s van G4S die mij bleven benaderen om mee te denken over hospitality vraagstukken of me introduceerden bij diverse mooie bedrijven waaronder Tata Consultancy Services, Alliander, APM Terminals. Er volgden coaching on the job opdrachten, leuke workshops of brainstormsessies om te komen tot een bedrijfsspecifieke hospitality visie. Op dit moment loopt bij één van de opdrachtgevers van wereldklasse een heel cool traject. Ik word blij als ik zie hoe deze opdrachtgever haar visie en missie volledig vanuit de klantbeleving heeft geformuleerd en we nu met een dwarsdoorsnede van de organisatie de vertaling maken naar een ontvangstbeleving van wereldklasse, die volledig aansluit op hun visie en missie en verwachtingen gaat overtreffen.

Linkedin werd mijn grote social media vriend. De kracht van een netwerk is enorm.  Het leverde boeiende afspraken op waar ik oprechte feedback kreeg op mijn plannen en tips voor het zelfstandig ondernemerschap. Relaties gunden me al snel bijzondere opdrachten. Bij Bouman opleidingen bijvoorbeeld, waar een opleiding beoordeeld moest worden op inhoud en klantgerichtheid en voorbereidingen getroffen zijn om deze opleiding nog specifieker in de juiste markt te kunnen zetten. Bij HDI Global waar na een lange voorbereiding nu een mooi traject loopt om de facilitaire afdeling te inspireren om in 2018 voor de interne en externe klant zichtbaar het verschil te maken. In teamsessies en coaching on the job, brengen we alle kennis ervaring en persoonlijke bijdragen van iedereen samen en bouwen we aan een concept waarin iedereen het beste van zichzelf kan laten zien.  De trouwe fans op Linkedin wil ik bedanken voor het liken en delen van mijn bijdrages van het afgelopen jaar.  Dankzij jullie groeide het aantal volgers spectaculair.  En wat heb ik weer veel nieuwe interessante mensen mogen ontmoeten.

Het is fijn om samen te kunnen werken met succesvolle fijne collega’s in het vakgebied als Qmatters en Laszlo en de Witte. Samen meer kennis, meer plezier en succes. Dank jullie wel lieve collega’s voor het vertrouwen jullie inspiratie en de verschillende opdrachten waar ik deel vanuit mocht maken.

Het is gaaf om de impact te ervaren van een eigen aanpak die AANDACHT voor de uniciteit van de opdrachtgever en de unieke deelnemer centraal stelt. Samen met bevlogen teams handen en voeten geven aan de vraag;  hoe realiseer je de overtreffende trap in gastvrijheid en klantgerichtheid op weg naar klantloyaliteit. Samen werken aan “Hoe maak ik als bedrijf en individu het verschil”.

Ik word er heel gelukkig van als ik zie dat anderen blij worden en groeien in hun ontwikkeling. Zakelijk gezien is er nog ruimte genoeg om Add attention te laten groeien, maar voor een eerste jaar ben ik ook in dat opzicht een tevreden mens, dankbaar en vol vertrouwen, energie, nieuwe inspiratie en ideeën ga ik het nieuwe jaar in.  Add attention als bedrijfsnaam en motto. De basis is gelegd. Ik ga voor het vervolg ga je weer mee? 

Ik wens jullie alle goeds geluk in 2018 en dat jullie veel AANDACHT mogen geven en krijgen, zodat we samen de wereld iedere dag een beetje mooier mogen maken.

Een feestelijke jaarwisseling gewenst en een bruisend begin.

Annelies Raaijmaakers- Bredius