Nieuwe lichting CX ambassadeurs

Als je ervan overtuigd bent dat oprechte AANDACHT het fundament is van beleving en betekenis en het je missie is om de BV Nederland te helpen om meer mooie klant- en medewerkersbelevingen te creëren en zo bij te dragen aan een leukere samenleving dan klinkt dat als een mega ambitie.

Met advies, training coaching in cx en ex strategie en uitvoering, draag ik hier met Add attention met liefde en plezier mijn steentje aan bij. Daarnaast ben ik ook parttime actief als docent Customer Experience Management.

Vandaag realiseerde ik me dat 45 deeltijd studenten en ruim 20 voltijd studenten in hun organisatie een klantgericht verschil gaan maken. Zij volgen aan de Rotterdam Academy, de AD opleiding Management en rondden dit semester mooie Customer Experience Management projecten af.

Met een team van super enthousiaste, ervaren collega docenten hebben we deze gemotiveerde studenten de afgelopen maanden mogen begeleiden in CX projecten.

De studenten analyseerden de mate van klantgerichtheid in de visie, missie en merkbelofte van de organisatie waar zij werken of stage lopen. Deden onderzoek naar de klant en de klantbeleving. Ze brachten een customer journey in beeld. Signaleerden knel-en verbeterpunten en samen met diverse interne en externe stakeholders van hun organisatie bedachten ze verbeterideeen om knelpunten in klant beleving op te lossen, verbeteringen aan te brengen en 9+ ideeën neer te zetten om hun klanten echt met onverwachte extra's te verrassen.

Vervolgens moesten ze nog een stap verder en schreven een advies in welke opzichten de organisatie haar strategie, visie, missie en klantbelofte qua klantgerichtheid zou kunnen aanscherpen en hoe op tactisch en operationeel niveau processen en gedrag blijvend klantvriendelijker kunnen worden ingericht en natuurlijk levendig worden gehouden.

Het merendeel van de deeltijdstudenten is werkzaam in de zorg. Van ziekenhuis tot verslavingskliniek, van ouderen en gehandicaptenzorg tot apotheek ketens. Maar ook studenten die werkzaam zijn voor aannemers, telecombedrijven en financiële of andere zakelijke dienstverleners kozen deze module.

Hoe mooi dat er nu in meer dan 45 organisaties medewerkers met CX kennis en enthousiasme actief zijn die geleerd hebben hoe ze oprechte aandacht kunnen organiseren en zich sterk maken voor experience gerichte dienstverlening richting patienten, clienten, bewoners of welke doelgroep ze ook bedienen.

We zijn goed op weg in de BV Nederland! Petje af voor deze enthousiaste studenten!